13.2.10

Porządkowanie biblioteczki - rozdaję książki


AKCJA ZAKOŃCZONA, udało mi się rozdać 11 z 19 książek, a także dwie gry komputerowe, więc  na pewno było warto, pomimo wszystkich godzin spędzonych w kolejkach na poczcie...

Dzisiaj rozdaję książki ze swojej biblioteczki (zgodnie z wcześniejszą obietnicą), a także kilka gier komputerowych z mojej kolekcji. Za darmo, ale nie zupełnie bezinteresownie. Jak zdobyć książkę? Jest kilka metod, oto i one:
  • Każdy może sobie wybrać 1 książkę z listy pod warunkiem, że napisze komentarz do tego posta. Notka musi zawierać informację o wybranym tytule oraz sposobie "doręczenia".
  • Każdy może sobie wybrać 2 dowolne przedmioty z listy pod warunkiem, że napisze posta na swoim blogu z linkiem do tego posta oraz powiadomi mnie o tym w komentarzu. Im więcej osób wie o mojej akcji tym większa szansa, że uda mi się wszystko rozdać. Oczywiście komentarz również powinien zawierać tytuły wybranych pozycji.
Książki można odebrać w Warszawie po wcześniejszym umówieniu się. Możliwa jest także wysyłka w cenie 8 złotych za jeden lub 9 złotych za dwa przedmioty. Początkowo chciałem włączyć się w kultywowanie idei tzw. "bookcrossingu", ale okazało się to trudniejsze niż sądziłem, więc wybrałem taką formę. Moja oferta jest ważna przez 50 dni, później przedmioty lądują na allegro w cenie od złotówki.
Przejdźmy do meritum czyli listy książek do oddania:
  1. Obłęd rotmistrza von Ergen, Szczepan Twardoch - książka podobna do filmu "czas apokalipsy", inni bohaterowie, inna historia, ale ogólny motyw dosyć podobny (przynajmniej z tego co pamiętam)
  2. oddane Czarny pergamin, Rafał Dębski - przychodzi mi do głowy słowa "szpada" i "miłość", powieść przygodowa.
  3. oddane Zew Cthulhu, H.P. Lovecraft - klasyka grozy, mi osobiście średnio się podobało
  4. oddane Trzecie Świadectwo, Daniel Gronmann - całkiem porządnie napisany kawałek fantastyki
  5. Gorsze światy, Cezary Michalski - nie pamiętam dokładnie tej książki, ale wydaje mi się, że jest to spóźniony manifest przeciwko poprzedniemu systemowi w formie kilku opowiadanek. Gdyby było wydane przed 1989 miałoby jakiś sens, a tak to tylko proza.
  6. Allah 2.0, Mieszko Zagańczyk - świetny pomysł i przez większą cześć książki bardzo dobre wykonanie. Jeśli lubisz fantastykę i komputery, zobacz co może wyniknąć z połączenia tych dwóch dziedzin.
  7. Zabawki diabła, Anna Kańtoch - ostatni popularne są książki o wszelkiej maści detektywach. Ta jest całkiem niezłym przedstawicielem tego nurtu z akcją osadzoną po stronie fantastyki doprawionej horrorem.
  8. oddane Coś mocniejszego, Rafał Ziemkiewicz - dzieła zebrane Ziemkiewicza, na pewno lepsze niż felietony.
  9. oddane Niegrzeszny Mag, Eugeniusz Dębski - książka o tym co może wyniknąć z grania w gry RPG, troszkę infantylna, raczej jako czytadło.
  10. Polska Nowela Fantastyczna, 3 tomy, wielu autorów - jeśli chcesz wiedzieć, że istniał kiedyś bardzo dziwny nurt w polskiej fantastyce to się dowiesz. Mi osobiście nie udało się przebrnąć nawet przez 2 opowiadania, ale pewnie dlatego, że oczekiwałem bardziej "kosmicznego" klimatu.
  11. oddane Więzy krwi, Maja Lidia Kossakowska - lekko i przyjemnie się to czyta, opowieści są dopracowane, choć nie zawsze zmuszają do myślenia. Książki tej autorki wchłania się lepiej niż Harrego Pottera, sam nie wiem dlaczego.
  12. Jak zapobiegać urazom w sporcie, Samokontrola zdrowia sportowca - dwie bardzo stare książeczki z cyklu wiedza i zdrowie.
  13. oddane Oblicze czarnej palmiry, Władimir Wasiliew - znasz film "nocny patrol"? Możesz poznać jego książkowy odpowiednik (przynajmniej jeden z tomów).
  14. oddane Galeria Złamanych Piór, Feliks W. Kres - zabawna książka o tym jak nie pisać książek fantastycznych, zawierająca garść cennych porad dla przyszłych pisarzy.
  15. oddane Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów, Artur Schopenhauer - rozprawka filozoficzna na dosyć życiowy temat. Napisana prostym językiem, ale nie oczekuj że w prosty sposób doradzi Ci jak się lepiej "sprzeczać".
  16. Mężczyźni, Fay Weldon oraz Trzeci Cud, Richard Vetere - dwie typowe, króciutkie powieści na podróż pociągiem czy samolotem. Pozbywa się ich moja lepsza połowa.
  17. oddane Listy proroka, wybór i adaptacja Paulo Coelho oraz O Wigilii, zbiór opowiadań między innymi Jerzy Pilch, Antoni Libera, Joanna Szczepkowska - kolejne 2 pozycje z kobiecej biblioteczki.
  18. oddane Priestess of the white, Trudi Canavan - fantastyka o kobiecie, napisana przez kobietę. Książka w wersji angielskiej napisana dosyć prostym językiem i całkiem przyjemna w odbiorze, chociaż czuć kobiecą "rękę". Jest to pierwszy tom trylogii.
  19. Voice of the gods, Trudi Canavan - jak wyżej z tym, że jest to trzeci tom trylogii.
Lista gier (to nie są książki:-):
  1. Fallout 1 i Fallout 2 na płytach z CD-Action w nieoryginalnym opakowaniu
  2. oddane Saga Baldur's Gate - obie części plus dodatki
  3. Morrowind - gra rpg z trzeciej lub pierwszej perpektywy
  4. oddane Heroes of Might and Magic IV - złota edycja czyli wersja z dodatkami
  5. Neverwinter Nights - diamentowa edycja czyli wersja z dodatkami
  6. Civilization III - złota edycja czyli wersja z dodatkami
  7. Syberia - złota edycja doskonałej gry przygodowej (zawiera część I i II)
Na koniec jeszcze kilka filmów (to też nie są książki):
  1. Czas Apokalipsy: powrót - wersja reżyserska słynnego hitu
  2. 8 mila - film z Eminemem w roli początkującego rapera (wątki autobiograficzne)
  3. Kevin Smith kolekcja czyli 4 filmy: Clerks (sprzedawcy), Jay i Cichy Bob, W pogoni za Amy, Dziewczyna z Jersey - niektóre bardzo głupie inne dosyć ciekawe i na swój sposób mądre.
  4. Terminator 2 - klasyka kina akcji i chyba najlepszy film z serii obrazów o terminatorach.

20 komentarze:

Arek pisze...

Bardzo szlachetna akcja. Mam nadzieję że dowie się o niej jak najwięcej osób.

Sam lubię nieco inne gatunki książek więc komentarz jest jedynie ku pochwale Twojego pomysłu.

Anonimowy pisze...

Niestety żadna książka szczególnie mnie nie zainteresowała. Oblicze czarnej palmiry to ciąg dalszy Nocnego i Dziennego Patrolu, a nie jego książkowy odpowiednik.

Edyta pisze...

Wybieram 2 książki: "Zew Cthulhu" i "Więzy krwi". jeśli chodzi o formę doręczenia to wybieram przesyłkę. Mój mail:
edith26@gazeta.pl

Informacja o Twojej akcji jest już na moim blogu.

Pozdrawiam.

Grzegorz pisze...

Świetna akcja, napędziłem Ci troche publiki poprzez blipa i flakera. :) Baw sie dobrze pakując o wszytko i wysyłając :)

Anonimowy pisze...

ha, przybyłam tu z blipa :)
fajnie, że wpadłeś na taki pomysł. Spośród książek najbardziej zainteresowała mnie ta Anny Kańtoch "Zabawki diabła".
Mam tylko pytanie - gdzie w Warszawie mogłabym to ewentualnie odebrać? Bo przyznam szczerze, że jestem zbyt leniwa, by jechać na drugi koniec Warszawy po jedną książkę ;)
never.easy@gazeta.pl

Pola pisze...

Ja miałabym chęć na Trzecie świadectwo, jako fanka fantastyki :) Jeśli chodzi o dostawę w grę wchodzi przesyłka - jestem aż z Olsztyna, o twojej akcji wspomniałam na swoim blogu :) Naprawdę fajny pomysł.


paulicjada@gmail.com

Pozdrawiam, Pola

Pola pisze...

No i nie doczytałam, skoro mogę wybrać drugą będzie to Priestess of the white ;)

Nauma pisze...

Hej, bardzo fajny pomysł, chyba go powielę u siebie :)
Jestem zainteresowany pozycją "Polska Nowela Fantastyczna, 3 tomy, wielu autorów".
Pracuję w Warszawie (Mokotów, bywam też w Śródmieściu)
Ps. trafiłem tu dzięki Paulinie http://paulicjada.blogspot.com/2010/02/zupenie-bezinteresownie.html

mongr pisze...

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiego odzewu, aż tak szybko. Nie pozostało mi nic jak tylko rozpocząć odpisywanie:-)

mongr pisze...

Do większości już napisałem odpowiedzi. Podaję swój mail dla tych, których nie zlokalizowałem (Nauma) : moreczek21[malpa]gazeta.pl (małpę trzeba zamienić na @) W okolice Pól Mokotowskich mogę "dostarczyć", dalej na południe to już trochę za daleko (pracuję w okolicy szpitala na Banacha).

izusr pisze...

Bardzo dziękuję za zaproszenie, jednak nie skorzystam :)

Nyx pisze...

Ja bym z chęcią przygarnęła "Oblicze czarnej palmiry", szczególnie, że wszystkie "Patrole" posiadam już przerobione oraz "Galeria Złamanych Piór" jako że co nieco fantastyki odkładam do szuflady :) Wybrałabym także przesyłkę, bo mieszkam w Łodzi, a z Warszawy niestety wróciłam w niedzielę (:
Mój mail to: nyx.against.phoenix@gmail.com

Zostawiłam oczywiście informację na moim blogu.

Vampire_Slayer pisze...

Witam! To ja wtedy poproszę "Niegrzeszny Maga" oraz "Czarny pergamin". Formę doręczenia wybieram przesyłkę. :)
Mój e-mail: dziunia115@gmail.com

Informację o akcji zaraz zamieszczę. :)

Pozdrawiam

mongr pisze...

@ Vampire_slayer
Wolałbym żeby ta informacja była odrobinkę bardziej widoczna, bo mi zajęło 5 minut jej szukanie, a przecież wiedziałem czego szukam. Może króciutki post byłby lepszy niż malutka szara notka?
@ All
Proszę piszcie czy wysłane książki dotarły. Osoby próbujące umówić się na odbiór osobisty zachęcam do dalszych prób, bo niektóre troszkę jakby odpuściły.

Nauma pisze...

Przepraszam, miałem wyjątkowo zaorany tydzień, a jeszcze dziecko mi się rozchorowało... Odezwę się mailowo w poniedziałek i już na 100% się umówię między wtorkowym popołudniem a piątkiem.

Anonimowy pisze...

Wybieram "Listy proroka", sposób dostarczenia: przesyłka. Mail: patrycja_581@poczta.onet.pl

Blacksanctum pisze...

Szlachetna akcja, przyłączam się do reklamowania jej. ;))
Na swoim fotoblogu umieściłam notkę. Oto link:
photoblog.pl/blacksanctum/59298399

Z listy rezerwuję 2 gry: Heroes IV i Baldur's Gate.

mój mail to: blacksanctum@wp.pl

kasia pisze...

proszę o eurystykę schopenhauer'a.
mój mail: kasia.waclawik@gmail.com

:)

Silvestras pisze...

Witam!

Jeśli to nadal aktualne, byłbym chętny w sprawie książki "Coś Mocniejszego" Ziemkiewicza. Wybieram formę przesyłki, podaję mail: sylwesterkarnuszewicz@yahoo.com
Proszę o kontakt.

mongr pisze...

Ze względu na brak kontaktu przez tydzień do puli wracają "Zabawki Diabła" oraz "Polska Nowela Fantastyczna". Jeśli ktoś otrzymał już książki i zapomniał mnie o tym powiadomić, niech napisze maila albo zostawi komentarz, bo zastanawiam się czy na pewno dobrze poadresowałem te wszystkie koperty, bo rankiem to różnie z tym mogło być.